Zo zijn katten!

Marty Becker en Gina Spadafori

Dit boek is leuk vormgegeven, al staan er geen foto’s van katten in. Het is in de vraag en antwoordvorm geschreven, net als ons forum. Het is leuk gebracht en soms grappig geschreven. Het is vertaald en het oorspronkelijke boek zag in 2006 het levenslicht. Het boek is tot stand gekomen met de medewerking van zeer veelprofessionals. Ik noem er enkele: dr. Gilbert Burns (hoogleraar anatomie aan de Washington State University/College of Veterinary Medicine), dr. Nicholas Dodman (hoofd Animal Behavior Department/Cummings School of Veterinary Medicine van de Tufts University), dr. Kim Kendall (BVSc Syd plus MACVSc in Kattengeneeskunde en eigenares van de Cat Clinic in Sydney – overigens met roze haar), dr. Susan Little (hoofd Winn Feline Foundation), maar de lijst van deskundigen die hebben meegewerkt is erg lang.

Dr. Marty Becker is dierenarts en professor aan twee universiteiten: die van Colorado en die van Washington. Door de Delta Society is hij eens uitgeroepen tot huisdierenarts van het jaar. Gina Spadafori heeft een schrijverscarrière, en schrijft vooral over dieren. Ze zit in het bestuur van de Cat Writers Organisation. Zij is de schrijfster van Katten voor Dummies.

Een paar vragen die in het boek behandeld worden zijn:
– Waarom lopen katten weg?
– Waarom wil mijn kat niet de kattenbakgebruiken?