Online interieurservice

Probleemgedrag is voor een belangrijk deel te voorkomen en verhelpen door je huis katvriendelijk in te richten. Als je het aan katteneigenaren vraagt of hun huis katvriendelijk is, zal een groot deel dat beamen. Dat is wellicht zo in de ogen van de mensen, maar door kattenogen bekeken blijkt dat helaas een zeldzaamheid te zijn. Katten beleven een huis immers anders dan mensen. Daarom heeft het Kattengedragsadviesbureau de KGA Katteninterieurservice in het leven geroepen. Een voordelige eerste stap naar het oplossen van lastig gedrag. En soms is het daarmee helemaal opgelost.

Aanleiding

Uit recent onderzoek is gebleken dat 94% van de katteneigenaren in Nederland een kat heeft die probleemgedrag vertoont. In dit onderzoek is significant aangetoond dat het aantal kattenspullen verband houdt met gedragsproblemen bij katten. Katteneigenaren vinden het vaak moeilijk om te bepalen welke kattenspullen zij nodig hebben voor hun kat en waar deze kattenspullen moeten staan. Juist voor deze eigenaren is de KGA Katteninterieurservice opgezet. De KGA Katteninterieurservice is een onderdeel van het Kattengedragsadviesbureau (KGA).

De service

Een afspraak wordt in gezamenlijk overleg gepland.

U kunt op twee manieren gebruik maken van de service:

Online via Skype

Het online medium wordt steeds belangrijker. De KGA Katteninterieurservice is dan ook voor het grootste deel een online service. Zo zijn er geen extra reiskosten en kan er op een gewenst tijdstip een online afspraak gemaakt worden via Skype.

 

Hoe gaat het in zijn werk

  • Je maakt een afspraak via info@kattengedragstherapie.nl
  • Je stuurt één week voor de afspraak de ingevulde vragenlijst op inclusief een plattegrond van het huis, asiel of hotel/pensioon (alleen de kamers zonder meubels) en eventueel foto’s van het huis.
  • Vervolgens vindt er een gesprek met je plaats via Skype. Tijdens dit gesprek wordt de vragenlijst en de vooraf ingestuurde plattegrond en foto’s besproken. Eventueel kun je een digitale rondleiding van de huisvesting van de kat/ten geven zodat de KGA katteninterieurdeskundige een beter beeld krijgt van de situatie. Tijdens dit gesprek is er ruimte om aanvullende vragen te stellen.
  • Na het gesprek gaat de KGA katteninterieurdeskundige aan de slag met alle informatie.
    De KGA katteninterieurdeskundige maakt een plattegrond van het huis en bepaalt waar de kattenspullen moeten komen te staan. Deze plattegrond dient de KGA katteninterieurdeskundige binnen één week na het gesprek op te sturen naar de katteneigenaar. Daarnaast stuurt de KGA katteninterieurdeskundige een (foto)lijst naar de katteneigenaren met verschillende kattenspullen die de katteneigenaar aan zou kunnen schaffen. Daarnaast geeft de katteninterieurdeskundige adviezen via de mail over bijvoorbeeld voerverrijking of spelen.

Kosten

De totale kosten voor de KGA Katteninterieurservice via Skype voor een half uur.

37.50

 

Huisbezoek

Wanneer eigenaren het niet fijn vinden om een afspraak via Skype te maken of niet over Skype beschikken is er een mogelijkheid om een huisbezoek te plannen met een katteninterieurdeskundige.

Hoe gaat het in zijn werk

  • De katteneigenaar maakt een afspraak via info@kattengedragstherapie.nl
  • De eigenaar stuurt één week voor de afspraak de ingevulde vragenlijst op inclusief een plattegrond van het huis (alleen de kamers zonder meubels) en eventueel foto’s van het huis.
  • Het gesprek vindt plaats met de katteneigenaar en de KGA katteninterieurdeskundige via een huisbezoek. Tijdens dit gesprek wordt de vragenlijst en de vooraf ingestuurde plattegrond en foto’s besproken. De KGA katteninterieurdeskundige kan tijdens het huisbezoek door het huis lopen om zo een beter beeld te krijgen van de situatie. Tijdens het huisbezoek is er ruimte voor de katteneigenaar om aanvullende vragen te stellen.
  • Na het gesprek gaat de KGA katteninterieurdeskundige aan de slag met alle informatie.
    De KGA katteninterieurdeskundige maakt een plattegrond van het huis en bepaald waar de kattenspullen moeten komen te staan. Deze plattegrond dient de KGA katteninterieurdeskundige binnen één week na het gesprek op te sturen naar de katteneigenaar. Daarnaast stuurt de KGA katteninterieurdeskundige een (foto)lijst naar de katteneigenaren met verschillende kattenspullen die de katteneigenaar aan zou kunnen schaffen. Daarnaast geeft de KGA katteninterieurdeskundige adviezen via de mail over bijvoorbeeld voerverrijking of spelen.

Kosten

De totale kosten voor een huisbezoek van de KGA Katteninterieurservice zal €50,- bedragen voor een half uur (exclusief reiskosten buiten de 10km van Krimpen aan de Lek (€0,30 per km incl. BTW)).

50.00

Heeft u nog vragen of wilt u een afspraak maken? Mail dan naar info@kattengedragstherapie.nl

Alvast wat van onze tips lezen? Klik dan hier

Pin It on Pinterest